19e maj 2011   

Datum: 2011-05-19 Tid: 11:18:13    
God morgon!!

Igår blev det inte vidare mycket bloggat, och jag missade day 03 med, så det kommer nog upp i eftermiddag istället, eller någonting...
1timme45minuter kvar till skolan ska börja, och jag känner att jag inte gjort något vettigt överhuvudtaget. Fast det har jag egentligen gjort, har målat färdigt tavlan. Inte särskilt nöjd, men jag har verkligen ingen inspiration, ingen känsla för det, ingen glädje. Känns som om vad jag än hade målat så hade det bara blivit söndersågat i alla fall; du har för många linjer, för få linjer, skuggorna passar inte, för mycket detaljer, för lite detaljer m.m. För sjutton! Det är konst! Och det är MIN konst! Så jag fattar inte varför han ska klaga en massa, nej jag målar inte som Picasso och det är INTE det jag är ute efter heller. Jag är ute efter att få måla på mitt sätt och få det bedömt så med, inte efter om det liknar Picasso eller inte. Blir så grymt trött på honom! Är han där idag, ska jag ta ett snack med honom, fråga om hur han bedömmer det vi gör och be honom bedömma min tavla där och då när jag ser och hör det.

Nu ska jag sluta klaga och se till att få något att äta istället. Måste ju spara lite på ilskan i fall jag behöver den till senare.

Kommentarer
Postat av: IDA - en drömmande TH-tokig blivande frisör

Lärare ska alltid följa massa regler hit och dit. Konst är konst (oavsett vad för konst det är) och låt det vara så. Inte en regelbok!!

2011-05-20 @ 23:23:34
URL: http://ikwallman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0