Ridpass 23e juni   

Datum: 2011-06-23 Tid: 20:47:00    

Hahaha, kan ju börja med när jag skulle hämta lillkillen i hagen. Kommer ner där själv och ska bara ta ut honom och inte råka få med mig Grounau samtidigt. Går in i hagen, Grounau kommer och möter mig. Han placerar hudet mot armen där jag höll i grimman och blåste på min hand. När jag då inte tog på honom grimman utan gick vidare mot Pors då travar Grounau förbi mig, hälsar snabbt på Pors och driver honom sedan mot mig. När jag sedan hade satt på grimman travade Grounau ner till andra sidan av hagen så jag lugnt kunde plocka ut Pors. Snacka som smart pålle^^

 

Mia fick börja med att tömköra honom, så att han skulle få upp energin en del. Det hjälpte som tur var och jag var inte riktigt lika sjukt trött i benen som jag varit innan. Blev mycket lösgörande i främst skritt såsom öppnor, skänkelvikningar och framdelsvändningar. Dessa vändningar hade jag ett jävla jobb att få rätt på, är osäker på om jag någonsin gjorde några sådana på honom. Men efter en del jobb fick vi till någon på varje håll som var helt okej. Inte perfekta på något sätt men han tänkte rätt och det fick vi vara nöjda med, speciellt med tanke på hur stel han faktiskt är. Vi avslutade med något varv på varje håll i galopp innan vi skrittade av.

 

Lilla tönthästen tycker uppenbarligen inte om hjullastare, något jag upptäckte när jag skulle lämna honom i hagen igen. Där är nämligen en som skrapar vägen ibland och vi mötte den precis vid grinden till hagen. Lilla hästen visste inte riktigt var han skulle bli av med tanke på att han inte ville gå för nära monstret, och inte heller ville att Grounau skulle nå honom.

Innan jag skulle hem sedan skulle Jense och Brasse tillbaka till betet, så jag och Ellen fick hoppa upp barbacka i grimma och rida dit. Lite småläskigt var det allt, för man hade ingen vidare koll precis^^

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0