Länge sedan...   

Datum: 2011-06-17 Tid: 20:14:28    
Nu har jag ont i röven! Ont som in i, och lär väl göra ännu mera ont imorgon är jag rädd... Och då inte bara i röven, utan även i benen.
Hade nämligen mitt första ridpass idag och jag är ju så äckligt otränad så det finns inte. Att lilla Pors då dessutom har lagt sig till med lite olater så som att vägra stå still gör inte saken bättre. Men ännu värre är ju att han i början av passet var känslig som ett kylskåp, dvs inte alls. Han gick inte framåt för skänkel, kändes som en betongvägg i käften, gick inte att böja, ingenting! Mia satt upp en stund medan jag hämtade sporrarna och gummibandet, snacka om att lillhästen var svettig bara av att skritta på en volt...
Han slogs ett tag med gummibanden sedan, innan han kom på att det var smartare att sänka sig och sedan gick han och frustade ett helt varv när han väl slappnade av.
Galoppen gick knappt alls, blev någon felfattning och lite race^^  Volt i ena varvet var knappt att tänka på, icke sa nicke att det går att galoppera med böjd hals...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0