Aros   

Datum: 2011-02-02 Tid: 13:24:00    

Aros var en haflingervalack en isabellfärgad D-ponny.
Född i Tyskland runt -95,e. Anderes och u. Ballerina.
I Tyskland tävlade han fälttävlan om jag minns rätt och sedan importerad till Sverige. En vimsig och småttgalen häst. Han älskade att hoppa, men dressyr gick inget vidare då han hade spatt i ett bakben och inte kunde gå i takt i trav. Han hade sina små idéer för sig när man hanterade honom, helt plötslig kunde han "glömma bort" att man ledde honom och bara dra iväg. Samma sak i skogen, han kunde få ryck och bli "rädd" för något han gått förbi 10minuter tidigare och inte brytt sig om alls.

Jag startade honom i någon klubbtävling, han var den första hästen jag tävlade faktiskt.


Tyvärr såldes han för något år sedan, han flyttade sedan tillbaka i någon vecka året efter då ägaren hade skadat sig. Fick rida min lilla älskling igen då, men han var inte samma häst längre... Några månader senare fick jag reda på att de hade avlivat honom, hans spatt blev för smärtsamt så det var bäst så.


Bilderna är från 07/08 någon gång om jag inte minns helt fel. Kan inte direkt säga att jag var stolt över min ridning då menmen, man lär sig hela tiden ;)


Kommentarer
Postat av: Malin

Snygg häst!

2011-02-02 @ 17:35:22
URL: http://malinottenback.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0