Ogillar "i"....   

Datum: 2011-04-26 Tid: 16:17:27    
Är jätteglad nu! Har fått reda på att det är rätt så stor chans att jag kommer in på mitt förstahandsval(51 sökande, 45 platser) enda molnet på himmeln just nu är ju den förbenade matten, men JAG SKA KLARA DEN! Nu har jag ju verkligen något att sträva efter, nu vet jag ju troligtvis var jag hamnar i höst om jag bara klarar av det. Satte mig faktiskt och räknade en stund innan, efter att ha suttit vid datorn i någon timme, efter att ha suttit i solen ungefär lika länge, efter att ha ätit glass som jag inte ens var sugen på, och innan jag återigen fastnade framför datorn.
Någon som kan tänka sig att skänka lite självdiciplin till mig? Eller kanske låna ut lite, lovar att lämna tillbaka den i juni!
Jag förstår seriöst inte vad man ska ha den knäppa siffran "i" till... Den måste ju lida av något konstigt eftersom den för det första inte är en siffra och för det andra egentligen inte finns. Men den tror att det finns, och att den är en siffra, och har därför fått för sig att den är tillräckligt viktig att ägna en hel mattebok åt. Dessutom på råga av allt så kan den inte tänka sig att se ut som ett normalt i heller, utan ska vara lite kursivt och ha en liten böj på sig, ungefär som ett bakvänt j...
Eller så är det kanske en massa matematiker som har fått för sig detta och stackars lilla i är bara en syndbock för att dölja något högre syfte. Hur det nu än är tycker jag INTE om i!!!

Eller inte, men där har vi i alla fall definitionen av i, helt enkelt roten ur -1 och på detta viset kan vi då bevisa att i är helt värdelöst!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0