Markarbete   

Datum: 2010-09-04 Tid: 22:26:33    

Var i stallet nu i eftermiddag/kväll. Blev ingen ridning, men tränade lite från marken med Gaddies. Känner mig verkligen som rena rama nybörjaren, har knappt aldrig jobbat från marken egentligen. Men det gick rätt hyfsat faktiskt.
Började med att longera henne lite i skritt från båda hållen, inte jättelätt då hon hela tiden går inåt mot en eller/och har i alla fall hälften av uppmärksamheten riktad åt något annat håll. Stanna och stå stilla har hon väldiga problem med. Så försökte lära henne att stanna när jag gjorde det genom att gå lite med henne, sida vid sida. De flesta gångerna stannade hon inte när jag bad henne, utan stannade istället "på" mig. Fast några gånger stannade hon fint med huvudet i jämnhöjd med min axel där jag vill ha henne =)
Gick över ett lågt hinder samt över lite bommar "Ska man lyfta fötterna?" Första gången så drog hon det med sig lite men sen kom hon på att det var höga knälyft som gällde.
Longerade henne sedan lite till och sprang med lite för att hon skulle hålla sig till spåret. Hon fick hoppa några gånger över hindret i både trav och galopp i båda varven vilket verkade vara kul!
Hon är rätt lätt att både sätta igång och sakta av, så länge det inte gäller att göra halt, för då är det jobbigt^^

Ska upp till stallet imorgon också, ska fota när Jackie och Dessan hoppar. Kanske blir att jag rider något med.

Bilden får vackra Grounau stå för, Jackie ska hoppa honom imorgon=)


Kommentarer
Postat av: Mina

Sv: Det är ju tyvärr så :( Men nu ligger den inne :D

2010-09-05 @ 16:30:50
URL: http://minacoxner.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0