6e passet   

Datum: 2010-09-07 Tid: 18:48:48    


Jobbigt var det idag, känns supermycket i benen nu. Eller i hela kroppen, helt matt. Och ändå höll vi inte på särskilt länge.
Vi skippade tömkörningen idag och gick direkt på ridningen, hon är så mjuk och fin mest hela tiden. Skritten är inga problem alls, hon svänger och gör volter nästan bara för skänkeln. Och det är så skönt att slippa sitta och dra som jag stundtals fick göra på Pors.
Traven var helt okej också, hon gick ihop väldigt mycket. Visst det var ingen direkt power men hon gick stadigt på tygel och jag kunde sitta ner utan att spänna mig en massa. Tränade lite övergångar mellan skritt och trav. Huvudet vill ju inte riktigt stanna i position riktigt då, men de blev bättre och bättre.
Avslutade med lite galopp. Vänstergaloppen gick hur fint som helst, hon lyssnade bra när jag bad henne korta sig lite och att sedan länga igen. Först volten ville inte riktigt, jag styrde för mycket med innertygel och glömde helt bort yttersidan, men nästa volt gick bra. Högergaloppen gick, men inte så bra. Först ville hon inte fatta rätt, eller, rättare sagt jag gjorde fel som inte böjde henne tillräckligt i innersidan. Sedan när hon väl tagit rätt så glömde jag ytter så hon sneddade över hela ridbanan... Inget bra alls, det ville sig inte riktigt. Hade hon rätt så bytte hon till korsgalopp efter några språng. I volten jag fick till i galoppen skulle jag göra lite större hade jag tänkt, då gör hon en öppna istället^^ Fick även sitta ner lite i ökad trav mellan galoppfattningarna.

Imorgon blir det troligtvis en liten uteritt på tjejen tillsammans med Mia och Jense =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0