5e passet   

Datum: 2010-09-06 Tid: 07:13:04    

Blev en helmassa hoppning igår, först skulle nämligen Jacky hoppa Grounau, och sedan skulle hon hoppa Pors. Gick super för henne på båda hästarna även då det märktes på slutet att hon var rätt trött i benen. Fotograferade en hel del, hade med mig mammas kamera till stallet och hittade inställningen för att ta sekvenser. Så för en gångs skull var det inte svårt att hitta bilder där hästen är perfekt i hoppet =) Dock önskar jag nu att jag hittat knappen där man ställer upp kvaliteten ett snäpp, hade tydligen kameran på normal iställer för på fine så bilder kunde blivit bra mycket bättre... Men då har man i alla fall lärt sig något till nästa gång.


Sedan var det min tur på Gaddies. Blev ingen tömkörning igår utan jag hoppade upp direkt och började skritta. Hon gick så fint och lugnt, travade fram lite och gjorde några volter som inte var några problem alls. Nu när jag kommit på lite hur jag ska göra är hon hur enkel som helst att rida nästan.
Skulle så börja hoppa lite smått, jag är inte superglad i att hoppa egentligen, men nån gång ibland kan funka. Dessutom kändes det så nostalgist, sitta på en D-ponny, i den sadeln, med det schabraket och det tränset och hoppa.
Så gott som hela hoppasset gick mjukt och behagligt till. Hoppade ju inga jättehöjder, runt 40/50cm kanske. Och det var inte alla gånger vi hoppade på hinderna heller, höll inte jag om ordentligt sprang hon vid sidan om. Men hon verkade tycka det var kul! Mellan hinderna flöt hon in i en så mjuk galopp så det finns knappt inte, och även om jag tappat hälften av tyglarna så kunde jag samla ihop henne. Känns jättekonstigt att samla med benen, men det gick!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0