4de passet   

Datum: 2010-09-02 Tid: 18:24:08    
Red Gaddies i morse också, hade ju ingen skola att direkt skynda mig till. Så jag var uppe i stallet vid halv nio och började göra iordning henne. Hon gnäggade när jag kom för att hämta henne i hagen, om det var för mig eller för att skrika på nån annan häst vet jag inte, men man blir glad^^

Började att gå med henne lite på ridbanan när jag kopplat på alla tömmar, det är nog den enda hästen jag hållt på med som går i form om man håller på båda tömmarna. Mia kom ut och började tömköra henne, stackars liten häst hade nog träningsvärk sedan igår, och dåligt morgonhumör... Men hon kom snart på att det är bekvämare att bara slappna av och tuffa på.
Känns som om vi bara gör samma sak varje pass än så länge, fast å andra sidan har vi knappt lärt känna varandra ännu så. Gjorde något märkbart framsteg i alla fall, galopperade nästan själv. Hon satt bara i en lina, är så osäker på galopp och när jag dessutom vet att hon skuttar en massa känns det bättre att det finns något/någon mer än jag som har koll. Slappnar jag av, slappnar hon mycket lättare av.

Nu ska hon få vila från mig till på tidigast lördag, om inte annat ska jag rida på söndag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0