11e passet   

Datum: 2010-09-18 Tid: 19:59:24    


Det blev blött idag... Regnade till och från hela passet idag. Och läskigt nog fick jag inte rida själv på banan. Isabell red på lilla Juni samtidigt, och med Juni hänger även Glizett på. Kändes helt konstigt att bli förföljd av en liten fölunge på 3 månader när jag red. Som tur var hade hon vett nog i skallen att flytta på sig så hon var aldrig ivägen, egentligen bara lite här och där. Inte så smart att ställa sig och tugga löv när men har en D-ponny i galopp som kommer mot en.
Red igenom L:B 1:an idag, gick helt okej. Lite små missar här och där som vanligt. Men med lite mer rutin kommer väl det att trilla på plats det med. Halterna blir fortfarande inte bra, och har man galopperat, galopperar hon mer än gärna igen och tolkar gärna vilken hjälp som helst som galoppskänkel. Fick träna en hel del övergångar, mest mellan skritt och trav, men även trav och galopp. Så bra har det inte gått på länge, hittade verkligen hur jag skulle göra.
Tränade även på att sitta ner i hennes ökningar, och de är INTE att leka med kan jag ju säga. Lyckades nätt och jämt, och då ökade hon ändå inte så mycket hon kunde. Sitsträning nästa är allt jag säger.
Lite kort bra galopp fick vi till mellan varven också. Ett lyckat pass trots regnet och lite spridd koncentration på att inte vara ensam på banan...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0