10e passet   

Datum: 2010-09-16 Tid: 10:53:55    


Gillar inte att rida när det regnar, men det får man göra om man inte har något äckligt ridhus att rida i...
Började med att skritta fram och lägga en massa stora volter, som jag sedan gjorde i traven också. Sedan började arbetet^^
Tränade först på lite halter, har ju i princip aldrig gjort en riktig halt med henne. Och alla gångerna stod hon ojämt samt riktad åt höger... Men sedan kom vi på knepet, så nu ska jag titta snett åt höger varje gång jag gör halt, då står hon rakt i alla fall. Benen är det lite si och så med.
Red sedan igenom L:C 2:an, för att se vad vi behövde träna mest på. Så det blev lite extra träning på att rida de korta diagonalerna med avsaktningar/igångsättningar. 15 meters volterna gick superbra, blev jämna och lagom stora. Hon fattade rätt galopp(höger) på första försöket! Då var jag glad^^ 
Blev lite småmissar här och där, men för att bara ha ridit henne 10 gånger så var det bra. Och jag är lycklig över att jag får rida lätt under ökningen, annars hade jag kastats ur sadeln efter första steget.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0