21a passet   

Datum: 2010-10-13 Tid: 21:41:03    

Fick rida fram i skritten utan stigbyglar idag, för de satt nämligen på Izabels sadel som hon satt i^^ Men det ger ju lite extra balans/sitsträning. Red också för första gången utan säkerhetsvästen på henne, känner mig modig...
Början av passet gick inte alltför bra, Pors hade åkt bara nån timme tidigare så jag var ju lite nere över det och då kan jag inte ta instruktioner. Men i slutet gick det helt super! Klarade av att sitta ner i traven, utan att stå i stigbyglarna och höll händerna stilla så hon gick helt perfekt. Bådar gott inför lördag =)
Det vi har störst problem med nu, när mitt sitsproblem nästan är löst, är avsaktningarna från galopp till trav för de blir ren dragkamp...
Hårdträning imorgon med ett ridpass och sedan på kvällen blir det träning att visa häst för hand. Hjälp vad jag kommer att få springa.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0