20e passet   

Datum: 2010-10-12 Tid: 20:23:50    

Bläää vad trött jag är. Blev sitsträning precis som jag hade förväntat mig och det känns redan i benen, vill knappt tänka på hur det kommer att kännas imorgon när jag vaknar.
När jag skulle sadla upptäckte jag att det inte fanns några stigläder på sadeln, skickade ett sms till Mia och fick som svar; Skit i dem. Får lite senare; Du kan hoppa upp och skritta fram så kommer jag strax. Hmm, dagens problem alltså, hur ska jag komma upp på en 1.43cm hög ponny utan minsta lilla hjälp? Slutade med att jag bara gick runt med henne lite, testade om hon ville följa även om jag inte höll i tyglarna och det gick super! Mia kom ut sedan och kollade konstigt på mig, jag hade ju inte tänkt på att det fanns tunnor på ridbanan jag kunde stå på så jag kom upp^^
Gaddies är sjukt svår att sitta på i alla fall när man som jag är van vid en B-ponny som knappt rör sig. Och då försöka sitta helt utan stigbyglar. I början satt jag verkligen med handen som var fastlåst vid sadeln. Usch vad jobbigt det var. Fick sedan släppa allt eftersom och koncentrera mig på att handen jag hade lös skulle vara helt stilla. I slutet efter många om och men satt jag slutligen någorlunda där jag skulle och hade handen löst och stilla strax under tygelläge, då slutade vi =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0