16e passet   

Datum: 2010-10-01 Tid: 22:19:11    
Blev en runda i skoen med Mia idag. Superskönt att få komma ut och andas frisk luft!
Gaddies har ju börjat stressa igen, så idag kände Mia igenom hennes rygg och på två punkter riktigt svankade hon och försökte komma undan. Så vi gissar på att sadeln har tryckt lite för mycket, så idag fick jag ha hubertus sadeln istället. Trivs faktiskt rätt bra i den gamla saken trots att jag inte riktigt vill erkänna det. Sadeln är ju för sjutton äldre än mig, och sitsen är lååångt ifrån mjuk. Men jag sitter bra och satt hela rundan med hälen nertrampad, och det kändes. Satt med mjölksyra efter bara en liten stund, vill knappt tänka på träningsvärken jag kommer att ha imorgon.

Hon kändes avslappnad hela runda, vilket var väldigt kul. Hon tjafsade emot bettet lite i början då jag red på pelham, inte för att hon egentligen behöver det, mest för att lättare kunna sänka hennes huvud. Stundtals var hon riktigt låg och bra. Skritten var inga problem, traven gick också fint.
Sedan blev det en lång sträcka galopp, har aldrig galopperat på henne ute innan. Fick henne inte riktigt att fatta rätt galopp, på ridbanan vill hon alltid fatta vänster galopp, nu fattade hon nästan bara höger. Tog några fattningar innan jag slutligen fick rätt.
Eftersom vi sedan mötte en traktor gick vi in på en smalare stig i skogen med en vänster sväng där jag skulle försöka mig på ett byte. Har ALDRIG gjort ett galoppombyte innan, och det gick sådär. Hon bytte fram men behöll bak och bytte sedan tillbaka med fram igen. För att vara första försöket så är jag nästan lite barnsligt nöjd, fick till några steg riktigt bra skänkelvikning i skritten med =)

Jag har inte räknat fel och missat 15e passet, jag ska skriva det. Men ville skriva det jag hade färskt i huvudet först!

Kommentarer
Postat av: FRIDA VIKTORSSON - reining ryttare

Fin bild :)

2010-10-09 @ 20:49:17
URL: http://fridaviktorssons.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0