Strömavbrott...   

Datum: 2010-05-20 Tid: 19:46:17    
Jag trodde man slapp sådant om man bor inne i ett samhälle, men nä då. Nyss kom strömmen tillbaka efter att ha varit borta i cirka 2½timme. Blev först jätteförvånad att datorn bara gick över på battery mode, sedan konstaterade jag att det hade åskat ett tag men trodde bara att avbrottet skulle vara i några minuter. Efter 1 timme ungefär slutade mitt bredband att funka, så då var det bara att stänga av datorn och hitta på något annat. Tur att det fortfarande var ljust ute så att man kunde se något, så jag satte mig och läste en stund. Mamma kom hem från jobbet med de hemska nyheterna att strömavbrottet skulle vara till 21, sedan ringer hon till syster som kollar internet och får fram att det ska vara till 22.
Vi satt och åt kvällsmat i ljuset från en fotogenlampa^^ Och sedan, en stund senare, hör jag det äckligt irriterande ljudet de bärbara telefonerna ger ifrån sig när de sätts på laddning; Strömmen var tillbaka!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0