Grå plastmattor äter svarta ponnyer^^   

Datum: 2010-05-17 Tid: 20:00:34    
Det har i alla fall Pors fått för sig... Hoppade honom idag, han blir bara piggare och piggare för varje gång. I början fick man verkligen driva för att få honom över hinderna, nu tror han ju nästan att han är med i nån omhoppning eller något.
Red fram som vanligt i skritt och trav, böjde lite på volter. Galopperade sedan i båda varven, och han fattade rätt galopp direkt! Hoppade fram över tunnorna och hoppade sedan banan några gånger, fick börja om när han sprang vid sidan osv.
Sedan la Mia en grå plastmatta "stenmur" över ett av hinderna, och då gick det inte alls längre^^ Fick höra att han fick stanna, men inte gå vid sidan om. Dock var jag inte riktigt beredd på att han skulle hoppa baklänges och vända... Satt först fast med ena foten i stigbygeln när jag trillat, "here we go again" var tanken för sist jag trillade passade jag på att harva ridbanan. Men, jag hade tur som tappade både skon och chapsen, som sedan satt kvar i sadeln ett bra tag när Pors sprang. Slog mig inte som tur var. Men nästa gång ska jag ha säkerhetsstigbyglar så att jag inte kan fastna.
Fick gå/hoppa över hindret några gånger, han var HÖGT över. Måste ju akta hovarna så att inte mattan hoppar upp och tuggar på dem^^

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0