Vagn 101109   

Datum: 2010-03-13 Tid: 12:28:34    

Det regnade idag, men har man inget ridhus får man vara ute ändå...

Kom upp till stallet och började att rykta Pors en bra stund, när sedan Mia kom ut så selade vi och tränsade innan vi tog ut honom på ridbanan. Jag började att tömköra lite, men det gick inte alltför bra, då vi satt ett skarpare bett på honom för att kunna få stopp på honom om han skulle få panik av vagnen. Mia tog över tömkörningen och gick igenom honom ett tag.

Sen var det dax för att låta honom ha vagnen efter sig. Först höll bara Mia vagnen där den skulle vara utan att han drog den, så gick vi framåt och svängde lite så att han skulle vänja sig vad att ha skaklarna mot sidorna. Första gången jag svängde blev det lite för skarpt, så han blev rädd, men han lugnade sig snabbt så vi fortsatte. När gått nåt varv på banan spände vi fast vagnen vid honom och Mia gick bakom vagnen och höll i tömmarna, medan jag gick vid huvudet och höll i honom. Vi gick några varv på banan åt både hållen och sedan fick jag släppa honom så att Mia fick styra honom. Han var verkligen superduktig, och där slutade vi.

Jag gick sedan nåt varv mer med honom för att han skulle få skritta av sig utan att något satt fast på honom, så jag passade på att träna på stanna-gå-stanna-gå, och det funkar bara bättre och bättre för varje gång vi gör det!=)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0