Träningsvärk, here I come! 221009   

Datum: 2010-03-10 Tid: 21:36:18    


Gud, kommer ha världens träningsvärk i låren imorgon känner jag...
Glömde ju uppdatera igår, men vi skrittade bara en liten runda i skogen, jag Ellen och Erika. Det märktes att Pors har tappat en sko, för han var ganska ömfotad, men det gick bra ändå. Han tyckte nog precis som jag att det var skönt med lite omväxling från banan.

Men åter till idag; var ju ledig från skolan på eftermiddagen så jag fick rida min lektion då.
Började som vanligt med lite uppvärmning i skritt och trav, han blev väldigt springig i traven men det är bara för att han fattas skon, men hovslagaren kommer imorgon som tur är=)
Sedan kom Mia och hjälpte mig, det blev lite träning för skänkelförflyttning, minska öka volt. Och sedan, det jobbiga, massor av galopp. Jag höll verkligen på att dö, först så skulle han ju gå någorlunda i form innan jag fattade galopp vilket tog lite tid, sdan ska han ju fatta rätt, och till sist ska han hålla galoppen. När jag dessutom ska stå i fältsits, då blir det lite för mycket för mig. Så redan efter vänsergaloppen var jag helt slut, och då var det en galopp kvar att träna på. Att stå i fältsits är inget jag brukar syssla med, ingen balans har jag, inga benmuskler, och dessutom hade jag varit så korkad att jag hade flätat manen på honom...

Han skötte sig bra tycker jag, när han väl fokuserade och inte sprang iväg för mig^^


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0