Tolkat... 060110   

Datum: 2010-03-13 Tid: 12:56:58    

Tolkade med sötnöten idag(igår). Det gick bra, till att börja med...
Vi hade ingen tolksele, så vi hade den vanliga körselen, och till det hade vi ett par gramantyglar för att hålla i efter och så fick någon *host*Ellen*host* springa bredvid och hålla i Pors. Vi körde på det sättet några varv i både skritt och trav. Sedan bytte jag och Ellen plats så att hon också fick testa på hur det var att tolka. Sedan kom Mia ut med den superbraiga idén om att jag skulle kunna åka bak OCH styra själv. Hahahaha, det gick inte om man inte har världens bästa balans^^
Fast i skritten gick det helt okej, men sedan när han började trava så skrek jag till för att jag vinglade, och det var det absolut dummaste jag kunde göra... Pors blir rädd och går fortare, jag trillar och släpas efter honom i en väldans fart över hoppbommarna som låg på marken, och kommer loss från linan som låg runt mig lite lagom till ett hörn. Pors svänger men jag fortsätter rakt fram in i kraftledningsstolparna som ligger i kanten på ridbanan.
Min höft är inte det vackraste just nu, har en massa skrapsår och jävligt ont i den, huvudet var nog inte heller helt oskadat då det har gjort ont halva dagen.

Så vad vi har lärt oss av detta är:
1. Se till att hästen springer av sig all energi INNAN du gör något sånt här!
2. Skrik inte vad som än händer!
3. Använd skyddsutrustning såsom hjälm, skyddsväst och heltäckande overall!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0