Storm eller nåt? 181109   

Datum: 2010-03-13 Tid: 12:44:11    

Blåser och regnar hur mycket som helst ute...

Var i stallet redan vid ett, och då var vädret lite halvdant. Så jag hade ingebn lust att rida, men Pors behöver ju sinmotion iaf, så jag lös motionerade honom. Fast först stod jag i typ en timme och ryktade och myste med honom. Sedan tränsade jag, och satte på en gjord och gick ut på banan. Longerade honom först lite, mest för att jag verkligen inte kan det^^ Både i skritt och trav, och han lyssnade väl lite halvdant, men det gick. Sen åkte gummibanden på för att han skulle arbeta lite i någorlunda form också, han måste ju bli starkare i galoppen, så det fick han göra. Han såg så glad ut =) Försökte även att få honom att följa mig när jag skulle skritta av honom, det gick också lite halvdant, han följde ett tag och sedan gick han dit han själv ville, får ta och träna mer på det.

Sen var det bara in i stallet och torka av den blöta hästen, och bära lite vatten i ösregnet^^


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0