Slit 081109   

Datum: 2010-03-13 Tid: 10:37:08    

Idag var hela gänget i stallet, dvs jag, Mickan, Ellen och Erika. Vi skrittade först en tur i skogen, jag på Pors, Mickan på Atoz, Ellen på Brasse och Erika på Grounau. Det gick bra, vi tog rundan runt Bergakungen. När vi sedan kom tillbaka till Ekhaga bytte Erika och Mickan häst, och Ellen och Erika gick ut på banan och travade lite. Själv bytte jag från sadel till sele.

Mia hjälpte mig och gick igenom Pors först, och sedan testade jag att tömköra lite själv. Skritt och trav på volt, testade även att gå bakom i skritten och styra i slalom mellan tunnor, och det gick väl inte helt super men det gick^^

Sedan när jag skulle skritta av honom tränade jag lite NH, och det gick helt underbart! Jag behövde inte hålla i honom, han följde mig i alla fall, stannade när jag stannade, började när jag började och svängde när jag svängde. Sötnöten!

Efter allt det roliga var det dax att fixa stallet, mocka, hämta vatten och ge hö. Det tog sin lilla tid trots att vi var fyra stycken som hjälptes åt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0