Pigg! 161009   

Datum: 2010-03-04 Tid: 15:38:59    


Lilla Pållen var pigg idag, vilket jag både älskade och avskydde, det var ju bra och positivt att han hade mycket energi så att jag inte behövde driva så mycket. Men då kom genast nästa problem, helt plötsligt måste jag ta tillbaka honom, har inte behöft göra det på superlänge så det var lite annorlunda.
Första delen av passet gick inte alltför bra, då han var så pigg, och jag som inte var van vid det visste inte riktigt vad jag skulle göra, men efter lite hjälp, så gick det helt okej. Tränade på att samla ihop honom mer i traven, och det gick riktigt bra. Men det märktes att han fick jobba, för sedan när vi tränade galoppen så orkade han inte galoppera så superlänge. Så det är något vi måste jobba mer på, fast han är bara 3 år så...

Anmälde mig och Pors till hopptävlingen på söndag, vi ska hoppa bana på 20 och 40cm. Undrar hur det kommer att gå, för jag har bara hoppat enstaka hinder med honom ungefär 2 gånger, och innan dess har jag inte hoppat så supermycket. Förutom dessa skutten med mig har Pors bara löshoppat några gånger. Så det får gå som det går, vi är bara med för att få rutin!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0