Lilljulafton 261209   

Datum: 2010-03-13 Tid: 12:51:25    

Var i stallet hela onsdagen typ. Efter en hel del övertalning gick syster tills sist med på att köra upp mig till stallet. Satt en lång stund inne hos Mia och pratade om hur jag ska fortsätta med Pors och vad vi behöver för att komma vidare osv. Efter ett bra tag kom Erika, och vi gick ut för att mocka och fixa stallet medan Mia skulle ner till byn och handla lite och sedan hämta Kasper.

När hon kom tillbaka så skulle jag och Erika ha lektion i den tunga snön. Det var asläskigt, jag red barbacka och så fick Pors styltor, och när de trillade av så knäade han typ. Kändes som om jag skulle trilla av hela tiden, men jag satt kvar. Lite extra balansträning där^^ Vi höll oss mest till skritt, travade lite i båda varven. Kändes även där som om jag skulle trilla av eller att han skulle sticka med mig. Men det gick bra, han lyssnar mycke bättre när jag rider barbacka har jag märkt, kanske för att då inte sitter fel och stör honom. Skulle jag sätta mig fel barbacka skulle jag trilla av direkt^^
Vi tränade lite öppnor, och han gick super, vi fick verkligen till dem! Så stolt, och så glad över att det känns som om vi går åt rätt håll igen. Tränade även på att öka/minska volten.

Vårt största problem just nu är nog att jag håller ihop honom för mycket, att han inte får gå framåt ordentligt. Så nu ska jag träna barbackariding i ordentligt tempo, så får vi hoppas att det går bra på 4-års championatet till våren!

När vi ridit färdigt tänkte Mia till lite... Grounau och Pors kan vara på ridbanan tillsammans utan att låta, stå tillsammans i en transport samt i gången utan minsta lilla ljud; varför inte släppa dem i samma hage? Så, det gjorde vi! Hahaha, till en början hände inte så mycket, sen helt plötsligt börjar Pors(!) backa mot/över Grounau. Och då, började de bråka. Konstigt nog kändes det som om det var Pors som pushade hela tiden, till Grounau fick nog och då gav igen. Vet inte om de står tillsammans nu också, men det skulle nog vara bra för båda; Grounau får lite extra motion och bygger muskler, och Pors kanske kommer upp sig och får sån fin hingstnacke. Vi får se, vi får se!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0