Körde 171109   

Datum: 2010-03-13 Tid: 12:43:11    
Idag körde jag med Pors, på riktigt! Satt i vagnen och styrde runt i både skritt och trav på ridbanan. Det gick superbra, och han lyssnade verkligen på minsta lila jag tog i tömmarna.

Fast från början gick det inte så super, skulle först göra iordning honom själv, och då hade selen varit på lilla Juni, så jag fick ju justera om den så gott som jag kunde. Och sedan ut på ridbanan, började tömköra lite i båda varven men han ville inte riktigt gå framåt, trots att jag hade spöet att vifta med, okej ett dressyrspö är kanske inte så mycket att komma med, men kan inte hålla körspöet ordentligt. Försökte flytta honom lite också, gick sådär, menmen har fortfarande inte lärt mig helt att tömköra så... Sedan kom Mia och vi skulle koppla på vagnen, sedan gick jag bakom och styrde med tömmarna medan Mia gick bredvid och höll i honom. Jag fick efter att gått bakom nått varv sätta mig i vagnen och köra därifrån, och Mia släppte honom. Han var lite tveksam först, och tyckte kanske att det var lite svårt att börja dra när det var tyngre, men när han kom igång var det inga problem. Så jag fick köra runt i skritt, och köra snett igenom och så. Sen skulle jag trava också, det gick också bra, samma där det var lite jobbigt att komma igång, men sen var det inga problem.

Och här var mitt rosa dressyrspö alldeles lagom långt^^


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0