Kallt och mörkt... 061109   

Datum: 2010-03-10 Tid: 21:40:29    

...var det ute på ridbanan vid åtta när jag plockade in Pors från hagen igår. Var i stallet redan halv fem, men det tar sin lilla tid att mocka fem boxar samt hämta hö och vatten till 11 hästar.

Velade ett tag om vad jag skulle göra och med vilken häst. Valde till sist att tömköra med Pors, ska jag klara av att köra in honom måste jag ju kunna tömköra först^^
Mia visade hur jag skulle göra och hur han skulle se ut, har ju i princip bara ridit honom så jag vet hur det känns när han går rätt, men inte hur det ser ut. Det var nog bra att hon gick igenom honom först, för han var spänd i höger sida och ville inte böja sig där(min dumma högerhand ställer bara till med besvär!) men när han hade släppt där gick han bättre i höger än i vänster varv. Jag testade bara att skritta och trava honom på volt och att vända honom i skritten, hann inte mer klockan blev mycket och mamma ville att jag skulle komma hem...

Imorgon ska det bli en skrittur ute i skogen med hela gänget, och sedan ska jag antingen träna på dressyren jag ska rida nästa vecka eller får jag tömköra lite till... Får se vad det blir.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0