Brr...211209   

Datum: 2010-03-13 Tid: 12:50:31    

...Vad kallt det är ute!

Gick(!) till stallet idag, har sommardäck på moppen, visste inte om cykelbanan var skottad och hade ingen som kunde köra så.

Tycker lite synd om lillskiten faktiskt, klipptes i onsdags och då kom snön och kylan. Jaja, han har ju dubbla täcken så han ska inte klaga. Tränade lite NH med honom, så då fick han faktiskt ha sitt ena täcke på sig också.
Träningen gick lite sådär, fast det var ändå positivt för för en gångs skull kändes det som att jag inte bara var ett irritationsmoment för honom utan kan såg mig, försökte förstå vad jag ville. Sedan att jag är väldigt otydlig och förvirrar honom hjälper ju kanske inte men jag/vi jobbar på det. Tränade att gå och han följde och stannade utan att jag behövde mana på honom så mycket, han stannade nästan när jag stannade också, några gånger behövde jag inte höja spöet. Så det går sakta men säkert framåt som tur är=)
Longerade lite i både skritt och trav med, och han gick på ganska bra, dock ville han inte riktigt stanna, stod stilla i kanske 1 sekund innan han började flytta på sig igen, irriterande!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0