Blä...   

Datum: 2010-03-27 Tid: 12:06:25    

Har tappat bort lappen där jag skrivit ner vad jag gjort med hästarna, tänkte ju att jag skulle ha uppdaterat det idag. Och med mitt kassa minne går det ju knappt. Så jag börjar med det senaste...

Red på Pors i onsdags, andra gången sedan vintern. Och jag tror att uppehållet gjorde honom gott, han var mycket mera positiv nu, och gick framåt=) Det är även det jag ska träna på nu, att få honom att tänka framåt, gå på egen motor och skita i formen. Funkar ganka bra, det blir bättre och han verkar trivas mer också. När jag hade travat på långa tyglar bara framåt, framåt, framåt så dröjde det inte länge förren han höll på att frusta stup i kvarten. Började sedan lite lätt ta mer stöd på ytter och leda med inner i hörnorna.
Mia hjälpte mig, så vi tränade på öppnor också, gick riktigt bra i slutet =)
Galopperade också, kul! Han fattade nästan rätt galopp direkt och kunde rida volter i lite halvform, det märks att han har blivit starkare.
Jobbigt pass, jag har ju legat nere med min träning i vinter, kört moppe eller gått överallt istället för att cykla, inte ridit så mycket/jobbigt, så jag hade träningsvärk några dagar efter^^

Kram!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0