Bara för att... 191209   

Datum: 2010-03-13 Tid: 12:49:47    

...Ellen ville att jag uppdaterar är jag så snäll och gör det.

Hade hopplektion förra veckan(9/12), gick bra sålänge som jag satt/stod rätt, när jag inte gjorde det ville han inte hoppa riktigt... Hoppade mellan 30-60cm(tror jag att det var) så det är tävlings höjd för oss(LättD)Men jag tror knappt att jag kommer att tävla honom i hoppning. Nej jag är inte alls ett kontrollfreak som inte klarar av att ha 100% kontroll över honom som jag har i dressyren, har inte alls med det att göra^^

Var i stallet fredagen den 11/12 oxå, tränade lite dressyr, men det gick inte alltför bra. Han hängde sig och höll på(mitt fel...)När Mia kom hem hämtade hon ett par gramantyglar åt mig, och då gick det lite bättre. Vill ha tillbaka kraften i honom som han hade i somras och på dressyrtävlingen. Ska gå tillbaka några steg i inlärningen nu iaf och gå igenom honom helt i skritt så att han blir mjuk och känslig överallt.

I onsdags klippte jag honom, så istället för att ha en vacker midnattssvart häst har jag numera en blyertsgrå häst. Fast det var ganska fint det oxå, så länge man inte hade det svarta att jämföra med^^ Men jag tror knappt att jag ska satsa på en karriär som hästklippare, visserligen var det första gången jag gjorde det, men resultatet kunde ju blivit bättre. Sen när jag skulle slänga ut honom i hagen studsade han nästan bredvid mig istället för att gå 2 meter bakom och släpa benen efter sig. Är lite spänd på hur det kommer att gå imorgon, har ju inte ridit honom på över en vecka, klippt honom och dessutom är jag lite halvsjuk. Menmen...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0