... 251109   

Datum: 2010-03-13 Tid: 12:45:30    

Har glömt skriva om senaste gångerna jag varit i stallet, så gör det nu lite snabbt istället.

Fredag:Red själv på banan, gick inte så jättebra, måste verkligen lära mig att uppskatta att han går framåt av sig själv och sluta hålla tillbaka honom så som jag gör. Mia sa att det såg fint ut, men det kändes inte så bra, han hängde sig en massa, måste verkligen ha en lektion snart.

Lördag:Kom till stallet på eftermiddagen, Mia och Rasmus höll på att klippa Aladin, och sedan skulle de köra en runda i skogen. Så jag hakade på med Pors, fast då utan vagn^^ Det var mörkt ute, så vi hade fullt av reflexer på oss... Aladin gillade verkligen att dra, för han gick på som bara den, och det var lite svårt för mig och Pors att hänga med. Vi galopperade några språng för att hålla tempot, och just då trillar ju Aladins reflexländtäcke av, så vi får stanna och Pors ryggar lite för täcket. Men sen fortsatte vi igen, fast det blev inte mer galopp.

Onsdag: Idag var det meningen att vi skulle köra Pors i skogen för första gången, men det blev inte riktigt som planerat. Mias pappa trillade och slog sig medan jag höll på att tömköra Pors, så mia fick köra med honom till vårdcentralen. Och eftersom jag inte får/vill prova att hänga på en vagn själv och köra ut i skogen så lät jag honom skritta av sig. Mia hade hållt på att sadla och göra iordning Jense för att han skulle vara ett lugnt stöd till Pors, så jag fick lov att rida honom en stund. Det var verkligen tur att han redan var sadlad, för jag hade inte nått upp att lägga på sadelen. Det var precis att jag klarade av att tränsa, men det klarade jag inte heller riktigt, för nosgrimman hade hamnat fel, och det är en sån som man inte ska knäppa upp, så jag trodde ju att den skulle sitta så... Sen när jag satt upp fick jag nästan svindel, jag är ju van vid att rida en liten pålle på 1.29, nu skulle jag helt plötsligt rida på en som var 1.62. Men Jense är snäll som tur är, och välriden, han reagerade nästan innan jag gav honom hjälperna, det var faktiskt rätt häftigt. Ridningen gick sådär, nosgrimman satt ju fel och det störde honom, jag var inte van vid att sitta på en så stor häst, så jag tappade balansen stup i kvarten och hade dessutom för långa stigläder. Menmen, det gick hyfsat ändå, han sökte sig någorlunda neråt och gjorde som jag bad honom. Gjorde inget avancerat mest lite volter i olika storlekar i skritt och trav.
Sedan var det dax för nästa häst^^ Jag skrittade Wilma på banan, hon behöver ju komma igång igen. Och då hon är så smal som hon är kunde vi inte lägga en sadel på henne, och hennes rygg såg inte alltför bekväm ut. Hade ett halvtjockt shabrak, en vanlig pad, en sadelskuren pad samt ett tjockare täcke på henne, men rygraden kändes igenom ändå... Men det var helt underbart att sitta upp, det kändes nästan som att komma hem, hon var så mjuk och lätt så länge man inte låste händerna. Ingen driving behövdes, ingenting, hon krökte på nacken och gick i form hela tiden, gjorde en massa volter lite skänkelvikningar och sånt. Och bara njöt. Gillar verkligen henne, och det faktum att hon är i perfekt storlek för mig gör ju inte saken sämre(1.45 är hon) Men jag håller mig till min lilla Pors, Mikkan ska ha Wilma som halvfoderhäst nu, och jag hoppas att det kommer att gå bra för dem!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0