30 juni 2010   

Datum: 2010-06-30 Tid: 14:20:02    

Nu är jag nästan äckligt trött, var uppe vid 5 imorse. Hade dessutom inte somnat förren vid halv 1 inatt, så det var ganska segt. Skulle vara uppe vid körskolan halv 7, riktigt skönt att gå dit för en gångs skull. Igår var det ju så äckligt varmt så jag höll på att dö när jag gick upp dit i shorts och linne.
Som tur var var det en bra anledning till att gå upp så tidigt, körde halkan^^ Kan inte bestämma om jag mest tyckte att det var läskigt, eller om det var kul. Skräckblandad förtjusning kan man väl kalla det för. Första övningen vi skulle göra var man ju inte alls beredd på vad som skulle hända, och jag blev väldigt förvånad när bilen började snurra runt på vägen. Sen till nästa gång skulle man öka farten, då snurrade ju bilen ännu mer...
Andra grejen var att panikbromsa innan ett övergångsställe, vaddå lätta från stolen och bara stå på höger fot på bromsen. Det var läskigt, speciellt när man hör körläraren säga öka, öka, håll 50, BROMSA!!!! Lite lätt stressande, men det gick ändå.
Men det som var värst var ändå "väja för älg på halt underlag utan ABS", det gick ju verkligen inte. Speciellt inte i 65-70km/h med en stressande körlärare. I 30-40km/h gick det mycket bättre^^
Vi fick även testa att "krocka" i 7km/h, ta oss ur en uppochner vänd bil samt försöka gå rakt på en linje med "fylleglasögon".

Skojig dag, och det var helt klart värt att stiga upp så tidigt för det =)

 
Akta älgen, har du otur flyttar den på sig^^


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0