Uteritt   

Datum: 2010-07-20 Tid: 21:42:51    
Känner att jag behöver skriva om uteritten i söndags också, som faktiskt skedde mitt på dagen! Vara bara runt 20 grader varmt, så det var riktigt behagligt ute i skogen. Första gången jag red ut på Grounau, och det gick över förväntan! Har ju vant mig nu vid Pors, och han är inte den roligaste att rida ut på, passerar man andra hästar ska han studsa och gnägga och inte gå framåt, han kan i galoppen få för sig att sticka ut rakt bland träden m.m. Inte det roligaste och jag som dessutom inte är så van vid att vara i skogen så gör det ju inte att jag vill ut oftare.
Men jag valde som sagt att rida Grounau, och han är riktigt sjysst! Visst han gnäggade och bröstade upp sig han också när vi passerade andra hästar, men det var typ det han gjorde. Fortsatte framåt ändå, inga problem alls. Och några vandrare(typ 15 stycken) tyckte han var lite läskiga så där studsade han med, men han försökte inte sticka eller något, bara taktade lite och sedan var det bra.
Jag som är så van vid att behöva dra i Pors var lite elak, för jag gjorde ju på ren reflex likadant på Grounau vilket gjorde att han blev lite sur på mig och drog tillbaka^^ Men bara jag släppte efter igen så var det precis som inget hade hänt.
Tror nästan jag ska rida honom lite mer, visserligen känner jag ju inte direkt att vi passar, men å andra sidan är det bara bra att testa olika hästar så jag ska ge det ett försök.

Hittade en fin bild på honom på hemsidan!

Kommentarer
Postat av: Maja

sv: Ja olyckan är så hemsk :S jag är också känslig för blod, men mådde nog mest illa av tanken på hennes kompis...

2010-07-20 @ 22:50:52
URL: http://majajonson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0