Provridningen   

Datum: 2010-07-28 Tid: 18:31:26    
Gosh, det är inte meningen att man ska rida i detta vädret... Menmen, idag fick ju inte jag bestämma när. De som skulle provrida Pors kom vid halv 3, det roliga var att tjejen som skulle ha Pors inte visste det, utan trodde att det var en annan som var med som skulle ha honom som sällskapshäst^^
Vi stod och borstade ett tag, sedan red jag igenom honom och han var mjukare än på länge! Reagerade riktigt fint på  i princip allt jag bad om. Till och med galoppen funkade. Visst, det var ingen form värd att tala om, men han var styrbar och relativt avslappnad, samt fattade ganska precis när jag gav galoppskänkel vilket han har haft lite svårt för. Och bara en fel galopp!
Skulle hoppa honom också, och det märkte man direkt att han har saknat och gillar. Bara jag kortade stigläderna och kom upp lite med handen så blev han piggare. Han riktigt sög mot hindret och började galoppera av sig själv och allt. Duktig pålle!
Sedan skulle då tjejen testa, och det gick skapligt. Han var ju inte i form men han lyssnade! Och hon verkade tycka att han var mysig, vilket lillasyster också tyckte. Dock är hon redan nu som 11-åring 158cm lång, så troligtvis blir det inget då hon för snabbt kommer att växa ur honom.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0