Tomt   

Datum: 2010-01-05 Tid: 19:41:56    
Det finns inget värre än tomhet. Vad tomheten beror på gör det samma, det är bara hemskt!
Kanske en lite knäpp anledning till att känna tomhet, men det gör detsamma. Kunde inte komma ut till stallet, det var alldeles för länge sedan jag var där för att jag ska kunna må bra, och det var ännu längre sedan jag gjorde mer än bara klappade på hästarna. Så imorgon siktar jag på att ta mig ut dit, om jag så ska gå! Ska ta med mig kameran och se om jag kan få lite fina bilder på Pors, tänkte släppa honom på ridbanan och leka lite med honom. Får se hur mycket glädje han visar i galoppen^^

Kommentarer
Postat av: E- Bloggen om mode & skönhet- Tävling pågår !

Oj så fin ! Gillar du armbandet jag lagt upp på bloggen ? :)

2010-01-05 @ 20:00:20
URL: http://hondaremelie.blogg.se/
Postat av: Madicken - Tävling pågår

Vad kul att du vill vara med :D

Allt bra idag`?^^

2010-01-05 @ 21:21:15
URL: http://conler.blogg.se/
Postat av: Candy

Man kan verkligen känna sig tom utan djur som man håller av. De betyder så mycket för en!



Svar: Jag är allra mest nyfiken på hur de tänker kring saken, mer än jag tänker allt eller inget. Men jag kan förstå att du tänker så. Jag kan också tänka så ibland.



Det här med gelatin är en knepig grej. Det är verkligen ÄNNU vanligare att äta gelatin men inte kött, än att bära päls fast man inte äter kött pga. att det är "etiskt fel". Jag tror inte att det beror på okunskap för till och med småungar vet ju att godis, exempelvis, innehåller gelatin?! Nej, jag tror mer att det beror på att man är lat. Det vore intressant att veta hur folk som vägrar äta kött tänker om att äta gelatinet de gladeligen trycker i sig. Jag resonerar ju som så att jag varken vill äta djur eller ha dem på kroppen, men jag vet att vissa bara bryr sig om att inte äta djuren. MEN DE ÄTER JU DJUREN NÄR DE ÄTER GELATIN! -blir tokig-



Jag är tyvärr inte särskilt insatt när det gäller elfenben, men det är heller inget jag skulle få för mig att köpa något jag visste innehöll det. Så jag tänker att det är ungefär lika plågsamt som slakten av djur inom livsmedelsindustrin, och lika tvivelaktigt när det gäller etik/moral... men jag är med dig på att det ju är otalt wasted att bara använda elefeaten till betarna och inget annat. Så. Jävla. Onödigt.

2010-01-09 @ 02:12:54
URL: http://www.eye-candy.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0