Meg Cabot   

Datum: 2010-01-23 Tid: 19:23:03    
Cabot, M - Washington D.C. - 85243747Hon är för tillfället min absoluta favoritförfattare. Bara älskar hennes sätt att skriva på.
Hon är mest känd för En prinsessas dagbok (som även finns som film), dock var det ett bra tag sedan jag läste just från den serien, får ta och låna hem böckerna från biblioteket och sträckläsa sen nån helg när jag inte har något annat för mig.
Läste precis ut Washington D.C.
Boken handlar om Samantha Madison, som utan att tänka sig för kastar sig över en man som tänker skjuta USA:s president. Och detta får konsekvenser, både positiva och negativa.
Har suttit och sträckläst den boken nu, och kan bara säga att jag älskar den. Älskar listorna "De tio viktigaste anledningarna till att...", och de roliga kommentarerna som kommer upp. En bok helt i min smak, och jag ska se om jag inte kan hitta fortsättningen på den någonstans.

"Meg Cabot är i högform i första delen om Sam, tjejen som av misstag råkar rädda livet på USAs president. Sprudlande energiskt, hejdlöst roligt och snyftigt romantiskt - här finns allt chicklittläsaren kan önska!

De tio viktigaste anledningarna till att det för tillfället suger att vara Samantha Madison:
10. Min storasyster är typ populärste tjejen i skolan.
9. Min lillasyster är ett geni med stadigt medlemskap i Mensa.
8. Jag är olyckligt kär i min storasysters anarkistiska pojkvän.
7. Jag blev ertappad med att sälja kändisteckningar i skolan ...
6. ... och nu måste jag ta konstlektioner efter skolan som straff
5. Jag har precis räddat livet på USA:s president (och bröt armen när jag gjorde det).
4. Så nu tror hela världen att jag är en hjälte ...
3. ... vilket jag VERKLIGEN inte är.
2. Dessutom har jag blivit utsedd till tonårsambassadör i F.N.

Och den främsta anldeningen till att det VERKLIGEN suger att vara jag just nu:

1. Presidentens son var kanske kär i mig. Men jag var för korkad för att se det.

Roligt, romantiskt och snabbläst om en amerikansk tjej som är expert på att ställa till det för sig. Alla som gillade prinsessan Mia kommer att älska Samantha Madison!"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0