Back to school!   

Datum: 2010-01-28 Tid: 17:45:49    

Första skoldagen nu på ett bra tag(typ 6 veckor eller något) Och vi började ju lite lagom mjukt med en heldag engelska, så kul...

Trodde när jag kom till skolan att vi skulle kolla på film hela dagen, men nädå, då skulle vi först har riktig engelskalektion på förmiddagen och titta film efter lunchen.
Fast det var inte så farligt ändå, vi fick läsa/lyssna på en text och sedan återberätta den två och två med hjälp av stödord. Tråkigt nog fick vi läxa, så den ska jag försöka göra så snart som möjligt, så att jag har den ur världen.

Efter maten var det så dags för film, Of Mice and Men. Helt okej film, dock hade jag ju sett den innan samt läst en del av boken(stod med i engelskaboken i åttan). Men det finns värre filmer så jag ska inte klaga.

Nu ska jag ta och försöka fixa läxan, skriva färdigt APU-rapporten, samt kolla upp hur långt jag enligt planeringen har kommit med matten, har jag kommit långt nog behöver jag inte vara med på lektionen imorgon. =)

Kram!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0