Runskrift...   

Datum: 2010-02-08 Tid: 16:39:38    
...Har vi ägnat oss åt på svenska idag, verkligen mycket intressant. Trots att våra svenskalektioner inte alltid känns jätteseriösa och meningsfulla. Har dock alltid gillat runor, vet inte varför... Kanske för att ordet "runa" betyder hemlighet?
Fast läxan kunde jag gärna varit utan, ett antal uppgifter om språkhistoria samt att översätta några runstenarm först till vanliga bokstäver och sedan till modern svenska. Kanske lika bra att fixa det så snabbt som möjligt så att man slipper tänka på det sedan.

Kram!

Kommentarer
Postat av: STOCKHOLMSJENNA - Sveriges tredje största hästblogg!

konstig svenska lektion :P sådant har jag aldrig behövt göra.



SV: haha, jo min garderob mår inte så bra. Men den får tåla det. Jga har redan två rum med bara kläder så jag får inte plats med mer :P

2010-02-08 @ 17:22:19
URL: http://stockholmsjenna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0