Ingen ridning =(   

Datum: 2010-02-21 Tid: 15:58:10    
Blev med lurad till stugan med löftet om att få åka släde efter en häst. Kommer upp till stugan, det stinker samt är iskallt, så jag stannade ute en stund och skottade bort halvmetern med snö så att mamma skulle kunna hänga upp mat till fåglarna.
Åt middag, och i samma veva kommer pappa med orden; "Jag är ledsen att jag nog lurade hit dig, ena skaklen till släde är sönder, han skulle se om han hittade nån annan som passade." Snyft! Fast det var nog tur för hästen, hon är närmare 30 år gammal och har inte gjort något vettigt sen sist vi spände släden efter henne för 3-4 år sedan^^
Vi gick i alla fall bort till bron där det var "vinterträff" eller något och hälsade på alla infödningarna/lokalbefolkningen som var där. Och den som säger att smålänningar är snåla har då verkligen inte träffat dessa;"Ska du ha lite soppa till? Ta nu en varm korv! En kopp kaffe? Bullarna har frösit, men de går att äta ändå, vill du ha?"
De sysslade även med pimpling, så de drog upp 3 gäddor ur sjön. De var lite läskiga, för de slog inte ihjäl fiskarna, bara la dem i snön så att de frös, men de levde fortfarande. Rätt var det var hade man en gädda som slog i benen på en, usch...

Följde med upp till gården sedan och kollade på släden, tyvärr hade de inte hittat en skakel som passade, så hästen slapp dra oss^^ Och som tur var stod hon inne, annars hade hon sprungit iväg bara hon fått syn på mig. Hon gillar mig inte riktigt sedan jag försökte rida på henne för 4 år sedan. Men jag fick lov att mysa lite med henne utan att hon vände rumpan till, kanske var det för att jag först mutade henne med morötter och äpplen. Eller så tyckte hon helt enkelt att det var mysigt att bli klappad och kliad på.

Nu ska vi ta och köra hemåt igen, ska puffa på mamma så att hon snabbt lägger in lite bilder i datorn så att jag kan knycka dem sedan^^

Kram!

Kommentarer
Postat av: emmelist

jag trodde jag skulle vara för feg...men det gick hur bra som helst :D

2010-02-21 @ 16:06:07
URL: http://emmelist.blogg.se/
Postat av: Emmelist

man kan prenumerera på olika sidor via rss... ungefär som bloglovin typ. :D

2010-02-21 @ 18:17:38
URL: http://emmelist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0