Bättre igen =)   

Datum: 2010-02-19 Tid: 17:51:35    

Körde till stallet i värsta snöstormen (eller så mycket snöstorm var det ju inte, men att köra moped när det snöar är inte det roligaste) Kom fram till stallet och gick, såg att hästarna fortfarande var inne. Så jag gjorde som jag brukade, gick runt och hälsade på alla. Tobbe låg ner i hans och Curres box, så jag gick in till dem. Det var så mysigt, satt bredvid Tobbe som fortsatte att ligga ner och klappade honom samtidigt som Curre stod bredvid och myste med oss =)

Ridningen idag gick bättre än tidigare, hade ett vanligt tredelat samt gramanen på henne. Det märktes ju att hon hade gått på ett skarpare bett för hon var hårdare i munnen än vad hon varit tidigare. Men nu vågade jag hålla i henne så nu fick hon jobba ordentligt och det tyckte hon var lite jobbigt men det gick. Fick henne att flytta sig för båda skänklarna i skritten.
Traven jobbade jag inte så jättemycket med, gjorde lite stora volter under lättridning. Tränade sedan att sitta ner i traven, inte det lättaste då hon tror att hon ska galoppera då, jag spänner mig osv... Men jag klarade av att slappna av och det var så underbart att sitta ner i hennes mjuka avslappnade trav och bara njuta. När hon kom för två år sedan hade man aldrig ens kunnat tänka tanken att sitta ner. Tränade lite på övergångar mellan skritt och trav, gick helt okej, hon drog upp huvudet lite i avsaktningarna men några gånger gjorde hon dem helt perfekt =)
Under avskrittningen tränade jag lite på att styra henne utan tyglar. Och det gick sådär, lutar mig jättemycket och då tar jag ju faktiskt i tygeln^^ Men hon svänger i alla fall för väldigt litet från tygeln=)

Kram!


Kommentarer
Postat av: complete @ bdb

Vad glad jag blir av att det blev bra! :D Hoppas det håller i sig nudå så du får några riktigt fantastiska sistadagar med din vackra springare!



Kram!

2010-02-19 @ 22:07:17
Postat av: Leia ♥

Jobbigt med snöstorm :S

2010-02-19 @ 23:41:25
URL: http://leiabloggar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0