Min underbara sadel!   

Datum: 2010-08-01 Tid: 11:29:43    
PhotobucketÄr äntligen tillbaka! Hahaha, att man kan bli så lycklig av en ynka sadel. Men det var i den sadeln jag lärde mig rida ordentligt, den sadeln som var den första som låg på Pors rygg. Sedan såldes hästen den tillhörde och sadeln åkte tillbaka till sin ägare för att hänga i en källare, och nu, DEN ÄR TILLBAKA! Hade den på Pors idag, och jag är så lycklig! En sadel som ligger perfekt på honom OCH är en bekväm dressyrsadel, som dessutom har bra knästöd och är perfekt i storleken till mig. Äntligen slipper jag de obekväma hoppsadeln! Kan det bli bättre liksom?

Och passet var ett av de bästa på länge! Jag började att skritta fram och sedan satte vi tömmarna på honom, Mia fixade med allt och jag kunde bara sitta där och känna hur det skulle kännas när han gick som han skulle. Efter både skritt och trav fick jag börja rida, dock satt tömmarna fortfarande kvar och Mia hjälpte till lite då och då. Och till sist plockade vi bort dem helt. Det funkade! Jag kunde bara sitta där, helt stilla, bara lite drivning ibland och lite kramande av tyglarna.

Bilden är tagen första eller andra gången han hade ryttare på ryggen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0