Aouch...   

Datum: 2010-08-29 Tid: 11:10:59    


Känns som om jag postar samma bild om och om och om igen, men jag har inga andra på henne^^
Har en aning ont i mitt knä sen igår.
Red mitt första pass på Gaddies, och att hoppa från en B-ponny med väldigt markbundna gångarter till en D-ponny som rör sig som en stor häst, det är ingen liten omställning. Mia tömkörde henne först, och repeterade vad de gjort dagen innan och sedan spände vi av tömmarna och jag fick sitta upp.
Red på helt lösa tyglar och ändå fick hon i form, kändes lite skumt faktiskt. Fick rida runt lite som jag vill och mest känna på henne. Skulle rida snett igenom, inte vänder hon som jag är van vid, nänä vi gör en fjärdedels bakdelsvändning istället^^
Traven gick däremot inte alls, kändes som om jag skulle slungas ur sadeln i varje steg hon tog... Och jag är ju van vid att hästarna i alla fall svänger i hörnorna och när man rider mot staketet på en volt. Men inte Gaddies inte, här fastnar vi i hörnen, och mitt knä slog/fastnade i en staketstolpe så huvudet började snurra. Så vi kopplade på tömmarna igen så jag kunde lära mig hennes trav utan att vara rädd för att krascha in i staketet.
I fortsättningen ska jag hålla mig till skritt och få det att funka super där innan jag försöker mig på traven igen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0