Dressyrtävling!   

Datum: 2010-04-25 Tid: 09:47:36    

Det blev en lång dag idag, upp vanlig tid och var i stallet kvart över åtta för att fixa till Atos innan tävlingen. Och för en gångs skull hade jag och Ellen koll på allt och var färdiga att åka när vi hade sagt att vi skulle vara färdig. Kom ner till ridhuset vid nio och förväntade oss att tävlingen hade börjat, men nej då... Då hade de helt plötsligt flyttat fram allt en halvtimme.

Atoz kändes pigg och bra på framridningen och då funkade det super=) Sedan blev han som vanligt segare när jag släppte spöet och red in på banan. L:C2:an gick bra, vann klassen! Första vinsten någonsin, så nu är vi på gång^^ Så nu har jag en blågul rosett att lägga till min lilla samling, samt en fin liten pokal =)
Andra klassen L:B1, gick inte riktigt så bra. Både jag och han var trötta, ingen av oss är egentligen i kondition för att tävla två klasser. Men det ska vi göra något åt, en massa konditionsträning för oss båda(usch!)

Ska strax upp till stallet, ska ha sitsträning idag. Behövs verkligen, tänkte dessutom cykla dit så då blir det kondition samt lite styrka också med de jobbiga uppförsbackarna. Lär ju dö innan jag kommit halvvägs^^

Kram!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0