AtozPatoz!   

Datum: 2010-04-18 Tid: 21:28:29    


Snacka om underbar häst!
Valde efter mycket velande att rida honom, och det har inte jag gjort sedan i höstas nån gång. Tävlade förra våren men sedan blev han halt=( Men idag, bara satt upp, han reagerade på vad jag än gjorde. Kortade tyglarna till rätt längd, och sedan; han bara gick där, i super form. Fy fan vad underbart det var! Jag satt med ett stort flin hela passet.
Red igenom C2:an och B1:an, knappt inga problem alls. Lite att han var smårädd för en "bokstav" som inte satt på stolpen, och att han inte riktigt ville skritta utan gärna travade lite istället. Men annars, han var som en jävla dröm. Så nu ska jag anmäla mig och honom till båda programmen på lördag så får Pors stanna hemma.

Fick prova att rida Jense också. Det har ALDRIG funkat tidigare, men nu inga som helst problem. Skritt, trav, galopp allt funkade och det var så häftigt. Dock kunde jag ju inte sitta ner i traven, men att gå från en plattravad B-ponny upp till en 1.62 hög frisier är rätt stor skillnad...

Kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0