Nyår   

Datum: 2009-12-31 Tid: 09:55:58    

Usch, jag tycker inte om nyår, då "måste" man ju avge nyårslöften. Och jag tror aldrig att jag har lyckats att hålla mina mer än i 2 veckor, max! Menmen, i år ska det bli ändring på det(som jag säger vartenda år^^) hahaha, årets nyårslöften blir:
1. Skriva minst 365 inlägg och minst 1 per vecka i bloggen
2. Styrketräna en gång i veckan
3. Lägga minst en halvtimme på läxor varje dag(lycka till med det säger jag bara)

Lite lätt nervös också, ska på nyårsfest ikväll. Med helt nytt folk, känner en som ska vara där, värdinnan har jag träffat max 2 gånger tidigare. Men det blir vad man gör det till, och jag SKA se till att jag får roligt!

Kram!


Kommentarer
Postat av: Candy

Jag kör på kvartalsmål numera! Istället för nyårslöften. Tycker det blir så uppstressat och överhajjpat med nyårslöften.



Svar: Det är det som är det fina med att hitta en sport som de flesta normalt sett inte genast tänker på som sport, exempelvis golf och ridning. Har man själv valt att börja med dessa träningsformer vet man att det handlar om det roliga och inte om själva träningen. Golf ger ju bra motion av allt knallande (även om det verkar pisstråkigt att spela golf...), ridning ger muskler och är bra för andra saker också. Tänker då främst på att det förbättrar ansvarsförmågan, koncentrationsförmågan och det psykiska välbefinnandet. Ridning gav mig väldigt mycket de första åren jag höll på med det (slutade för åtta år sedan, typ) och det tycker jag är viktigt när man tränar. Att det ger mer än bara motion, liksom.



Idrotten i skolan är HEMSK tycker jag. Alldeles för resultatinriktad och dessutom favoriserar den bollsporter som spelas i lag. Simmar, rider, friidrottar eller konståker man blir man inte alls lika poppis hos gymnastikläraren. Överhuvudtaget är idrotten i skolan sjuk, tycker jag. Man borde inte ens behöva få betyg i ämnet, bara ett intyg på att man närvarat vid lektionerna och genomfört uppgifterna. Jag förstår att du hatar idrotten i skolan. Usch. =/



Jag hoppas att du kan bortse från beach-stressen detta år. Om du är missnöjd med något och verkligen vill ändra det för din skull, finns det ju bättre sätt att göra det på än att stressträna och följa konstiga dieter några månader per år. Jag tror inte jag med ord kan förklara hur äcklad & irriterad jag blir av allt snack om beach någonting i tidningar och på Internet-forum. Sjukt.

2010-01-03 @ 01:43:21
URL: http://www.eye-candy.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0