16-04-10   

Datum: 2010-04-17 Tid: 14:53:48    


Var i stallet igår, som jag brukar på fredagar^^ Och red precis som vanligt Pors, samma sak idag. Han var positiv, men ville inte riktigt framåt. Så nar jag hade ridit fram ordentligt så tog Mia över i 5-10 minuter. Sedan var han helt plötsligt väldigt mycket lättare =)
Och mina händer är ju inte de bästa precis, men vi tränar på det. Körde lite galopp också, den funkar ju inte heller riktigt, men han fattar oftast rätt galopp, och är på väg ner i form. Men jag orkar inte riktigt och missar att driva vid rätt tillfälle, så han bryter av till trav =/ Men med lite träning kommer nog det också så småningom.
Ska tävla på lördag, och ska anmäla till Ryttarmärke 1 och L:C2 med Pors, och rida L:B1 på Atoz, sista tävlingen på honom =(

Efter Pors red jag på Marabou...^^ Hahaha, jag är lite smårädd för den lilla saken, han är 104cm men tror han är nån bjässe på 160. Men det gick super, trots att mina ben hängde kanske 20cm ovanför marken. Red i skritt, trav och galopp på lillskiten utan problem. Han kändes jättepositiv, och det kändes inte som en liten A-ponny, snarare som en C. Helt amazing minihäst, synd bara att det inte finns någon som kan rida honom. Jag fick ta ett litet skutt också, det var inte så jättehögt, men kul var det (y

Kram!

Kommentarer
Postat av: madeleine

Hej hej gullig blogg! Va gärna med och tävla hos mej.. http://myddis.blogg.se/2010/april/tavling-2.html kram

2010-04-17 @ 16:50:24
URL: http://myddis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0